מודיעין: דירות חדשות זולות יותר מדירות יד שניה

דוד לזר No Comments on מודיעין: דירות חדשות זולות יותר מדירות יד שניה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מנתוני משרד השיכון לרבעון הראשון לשנת 2014 עולה, כי דירת יד שנייה בעיר מודיעין יקרה יותר מדירה חדשה מקבלן. התופעה מגיעה מסיבות שונות, הקשורות בביקוש ובהיצע באזורים הספציפיים.

מהנתונים עולה, כי מחירה של דירת 4 חדרים ממוצעת מיד שנייה במודיעין גבוה בשיעור של כ- 5% מדירת 4 חדרים ממוצעת מקבלן. בעוד שמחירה הממוצע של דירת יד שנייה במודיעין עומד על כ- 1,612,000 שקל, מחירה של דירת 4 חדרים ממוצעת מקבלן עומד על 1,536,747 שקל. מדובר בהפרש של כ- 75 אלף שקל.

גורמים מתחום הנדל"ן מציינים, כי הסיבה לכך שמחירי יד שנייה משתווים או גבוהים לעיתים ממחירי יד ראשונה בעיר מסוימת היא בעיקר בגלל מבצעי פריסייל שקבלנים מוציאים, במסגרתם נמכרות דירות יד ראשונה במחירים אטרקטיביים במיוחד.

בנוסף לכך, קיימים במקרים מסוימים פרויקטים באזורים חדשים בערים, שהם פחות מבוקשים מהפרויקטים הישנים הממוקמים באזורי ביקוש, אומרים הגורמים.

בממוצע הארצי דירת 4 חדרים חדשה מקבלן עולה בממוצע 1.34 מיליון שקל, כ-12% יותר מדירת 4 חדרים משומשת שעולה בממוצע כ-1.194 מיליון שקל – הפרש של כ- 146.1 אלף שקל.

נדלן דירות חדשות

בשיחה עם סמנכ"ל השיווק בחברת אביסרור משה ובניו, הבונה בעיר מודיעין, הוא אומר כי "מכיוון שמודיעין היא עיר חדשה יחסית הרי שמרבית דירות יד שנייה בעיר הן דירות די חדשות בנות מספר שנים. הפער הנמוך יחסית בין דירות יד ראשונה לשנייה מעיד על שוק חזק. שכן למרות שדירות יד שנייה בשכונה הן דירות חדשות, מושקעות ומוכנות לאכלוס מיידי, עדיין דירות יד ראשונה שרובן נמכרות על הנייר כשנתיים לפני אכלוס, לא זולות בהרבה וכאשר לוקחים בחשבון את שכר הדירה שישלמו הרוכשים בתקופת ההמתנה הרי שהמחיר אף גבוה יותר".



0 תגובות